Art & Business


1993년 설립된 에이앤비커뮤니케이션은 기업과 브랜드 이미지를 개발하는 전문 브랜딩 스튜디오입니다. 

에이앤비커뮤니케이션의 멤버들은 국내외에서 다양한 예술적 파운데이션을 형성하고 오랜 기간 동안 많은 상업적인 프로젝트를 성공적으로 완수한 경험을 가지고 있습니다. 

우리들은 브랜딩이란 불가수(不可數)의 이미지 안에서 하나의 주체를 창조하는 일이라 생각하고 있습니다. 이를 위해 다양한 시점에서 사물을 바라보며 심도 깊은 사고로 사회와 현상에 대해 이해하며 분석해 갑니다. 역사와 트렌드, 자본의 흐름과 시장의 발전, 사회 변화와 대중의 심리를 읽고, 반영된 정보와 이미지들을 관찰합니다. 이성과 감성, 양극의 균형을 잡아 현존하는 이 시점에서 필요한 '점정(點睛)'을 만들고자 노력합니다.


Founded in 1993, A&B Communications is a professional branding and consulting studio that specializes in nurturing its clients’ corporate and brand image. Our members at A&B Communications have established a variety of artistic relationships and insights, both at home and abroad, which have enabled us to successfully complete many commercial projects over a long period. We believe that successful branding involves creating a subject through numerous words, sounds and images. To do this, we carefully consider every aspect of things at various points in time to understand and analyze societal trends and relevant market phenomena in detail.

We read historical trends, capital flow and market developments, social changes and public sentiment, and reflect upon the information and images we collect. While offering advice, we strive to create a balance between reason and emotion and the full spectrum of market sentiment to provide a necessary 'finishing stroke' at any given moment.


A approach B


기업과 브랜드를 진단하고 시장과 소비자와의 관계를 분석합니다. 대중들의 목소리를 들으며 수많은 모습의 브랜드 숲에서 한 브랜드의 위치를 파악하고 목표를 공고히 합니다. 이를 바탕으로 이미지 전략을 도출하며 커뮤니케이션을 통한 극대화된 결과값을 개발하고 관리 하는 것.  시작해서 도달하는 에이앤비커뮤니케이션의 전문성입니다. 


As we work, we diagnose companies and their brands and analyze market and consumer relationships by listening to the voice of the public and then identifying a particular brand's position within the often cluttered brand-name forest to consolidate its market goals and potential for growth. From this, we devise an image strategy and create and manage maximized results through client and market communication. The multi-faceted expertise of A&B Communications will enable you to initiate and then reach the full potential of your brand.


FOUNDER


송승은 Song Seung-Eun  

President


독일 브라운슈바익 국립 조형 예술학교 석사 졸업 / Prof. Thomas Virnich 사사: 조형 작업.

HBK Hochschule für Bildende Künste Braunschweig / Prof. Thomas Virnich Diploma.

브랜딩컨설팅과 브랜드이미지, 네이밍 업무 / 개발 경력.  숙명여대 시각디자인, 단국대 시각디자인, 카이스트 산업디자인 출강.

대표작: 지마켓, 참이슬, SK텔레콤 멜론, KCC건설 스위첸, 삼성 라이온스, SK 와이번스, NC다이노스, 롯데 자이언츠, 에스원, 청강산업대학 VI.



손성우  Son Sung-woo  

Creative Director


독일 브라운슈바익 국립 조형 예술학교  석사/마이스터 졸업/ Prof. John Armleder 사사: 회화, 사진, 조형  작업.

HBK Hochschule für Bildende Künste Braunschweig  / Prof. John Armleder  Diploma, Meisterschüler.

문화컨텐츠사업, 웹에이전시, 브랜드개발컨설팅, 브랜드이미지  업무 / 개발 경력. 

대표작: 설록차 상품 기획 및 디자인 개발, 신한 카드 디자인개발, NC다이노스, 롯데자이언츠, 삼성종합기술원, 서한 이다음 VI.